Friday, May 30, 2014

Bagaimana Mahu Menjadi Surirumah Luar Biasa


Teks : Zaila Mohamad
Imej : Sumber carian Google

Assalamualaikum,

Mahukah kalian menjadi surirumah jutawan? Sudah tentulah mahu bukan? Tetapi tidak ramai yang sanggup berusaha untuk menjadi ke arah itu. Saya sendiri masih jauh perjalanan untuk memegang gelaran surirumah jutawan. Sebenarnya tidak pernah terlintas pun untuk menjadi jutawan, cukuplah dengan rezeki yang Allah bagi sekarang ini iaitu dapat bersama dengan suami dan anak-anak di rumah.

Bersyukur dengan rezeki hari ini tidak bermakna saya hanya berdiam diri sahaja. Sudah tentulah ada perancangan dan target juga. Bersyukur tidak bermakna saya tidak boleh tamak. Tamak juga tidak bermakna saya harus mengenepikan keluarga untuk mengejar cita-cita. Yang penting, biar seiring dengan matlamat kita sebagai seorang surirumah iaitu terus bersama dengan keluarga tercinta sambil menikmati pendapatan bulanan.

Ramai yang suka mengajukan soalan kepada saya "Bagaimana mahu mendapatkan pendapatan yang konsisten setiap bulan?". Ini nasihat saya bagi mereka yang baru bermula :

1) Restu suami penting, kalau suami tak bagi berniaga tak payahlah buat sebab nanti akan sia-sia juga

2) Lakukan kerana minat bukan kerana terpengaruh dengan kawan-kawan, apabila minat kita sanggup lakukan apa sahaja

3) Cari mentor / sifu kerana kalau buat sendiri risau nanti tak dapat apa yang dicari hingga akhirnya menemui jalan buntu

4) Istikomah dalam apa yang dilakukan. Jangan ingat nak berjaya itu jalannya lurus sahaja, kena bersedia hadapi tohmahan dan pandangan orang lain termasuk ahli keluarga juga

5) Gunakan modal serendah mungkin, jangan bebankan suami dengan pinjaman peribadi untuk memulakan perniagaan yang kita sendiri tidak tahu mana hala tujunya. Berniaga sama seperti belajar, biar sikit-sikit inputnya janji berterusan


Yang penting ada niat untuk berubah, bila ada niat perlu ada tindakan segera juga, jangan setiap hari berniat untuk kaya tetapi tiada tindakan susulan. Tidak kiralah cepat atau lambat hasil yang akan dapat. Insya Allah, jika kita berusaha secara berterusan, Allah pasti akan berikan ganjaran setimpal dengan usaha kita.

Buat surirumah, sekarang ini Akademi Bekerja Dari Rumah (ABDR) sedang melancarkan projek duit raya iaitu dengan menjual pelbagai pilihan pakej khas buat mereka yang ingin mengadakan rumah terbuka atau majlis berbuka. Antara produk yang ditawarkan adalah pes nasi arab, serunding daging, ayam dan ikan, oat choco dan kismis. Untuk menyertai projek ini hanya perlu membayar yuran komitmen sebanyak RM150 dan anda akan dilatih untuk menjual melalui blog dan fanpage dan segala urusan penghantaran akan dibuat oleh pihak pengurusan ABDR. Mudah bukan? Tak perlu susah-susah memikirkan modal untuk membeli produk. Hanya lakukan promosi dan nikmati komisen sahaja.

Insya Allah, komisen yang sikit jika dikumpul akan menjadi bukit. Jika berminat, boleh PM saya melalui :

Email : zailamohamad@yahoo.com
Sms / Whats App : 012-322 8651
Facebook : Zaila Mohamad

Sehingga bertemu lagi. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget