Tuesday, March 18, 2014

Senarai Barangan Yang Boleh Dijual Di Mudah.my


Imej : Carian Google
Teks : Zaila Mohamad

Assalamualaikum,

Ramai pula yang bertanyakan tentang bagaimana untuk meletakkan iklan di laman Mudah.my. Seperti yang diketahui, syarat untuk meletakkan iklan di laman ini sudah diketatkan demi menjaga pelanggan yang membeli barangan dari peniaga yang beriklan di Mudah.my. Ini bagi mengelakkan insiden pelanggan ditipu oleh peniaga dan sekaligus boleh mencemarkan imej laman Muda.my juga.

Sebab itulah laman Mudah.my telah meletakkan beberapa syarat sebelum beriklan dengan mereka. Antara terma dan syarat yang telah ditetapkan adalah :

1) Tidak boleh menjual produk yang haram seperti dadah, senjata api, bahan api, bahagian badan manusia, pornografi dan bahan kimia terkawal.

2) Produk larangan : produk kesihatan dan kecantikan kecuali minyak wangi, pakaian dalam terpakai, nombor pendaftaran kenderaan, alamat email, rakaman video, ubat-ubatan herba, tangkal azimat dan banyak lagi.

3) Servis larangan seperti pusat penjagaan kanak-kanak, servis SMS, agensi peragaan, terapi, perkhidmatan tayu, perkhidmatan mencari jodoh, skim cepat kaya dan banyak lagi servis yang boleh menipu para pelanggan.

Oleh itu, adalah sangat penting untuk mengetahui apa yang kita akan jual di laman Mudah.my. Iklan di Mudah.my boleh diletakkan samaada melalui akaun persendirian atau[un akaun ProNiaga. Bagi yang memiliki perniagaan, seeloknya membuka akaun ProNiaga kerana ianya ibarat membuka sebuah kedai alam maya di laman Mudah.my. Semua iklan produk kita akan dihimpunkan dalam satu akaun sahaja. Mudah bukan?

Walaupun kedengaran agak mudah tetapi saya sering menerima email dan telefon bertanyakan kenapa iklan mereka ditolak oleh pihak Mudah.my. Sebab itulah kena belajar dahulu sebelum membuat sebarang iklan. Di sini, saya mengambil menawarkan juga kelas asas blog, fanpage & beriklan di Mudah.my. Sekiranya produk anda tidak tersenarai dalam 3 kategori di atas, boleh daftar kelas bersama saya. Hubungi saya melalui :

Email : zailamohamad@yahoo.com
Sms / Whats app / Viber : 012-3228651
Facebook : Zaila Mohamad

Sehingga bertemu lagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...