Tuesday, March 24, 2015

Peluang Bisnes Bulan Ramadhan 2015


Assalamualaikum,

Tidak lama lagi kita akan bertemu lagi dengan bulan yang penuh keberkatan dan sentiasa dirindui. Bagi saya seorang peniaga kecil-kecilan, sudah tentulah bulan ini menjanjikan pendapatan yang lebih sedikit daripada biasa. Alhamdulillah, sejak berhenti kerja dan melakukan perniagaan menjual produk makanan, permintaan di dalam bulan puasa senantiasa mendapat sambutan yang menggalakkan. Pendek kata, sesiapa yang berusaha sudah pasti akan mendapat hasilnya. Percayalah!

Tahun lepas, seingat saya produk sambal kentang yang mendapat sambutan hangat sekali. Sebanyak lebih 300 peket (500gm) terjual dan ejen-ejen saya juga sangat aktif menerima tempahan dan pesanan. Tahun ini, insya Allah jika dipanjangkan usia oleh Allah SWT saya mahu melihat lebih ramai lagi surirumah yang bangkit berniaga bagi membantu kewangan keluarga. Tambahan pula, bulan depan negara akan mengaplikasikan sistem GST yang sedikit sebanyak akan merubah taraf kehidupan kita. Nak tak nak terpaksalah mencari sumber kedua pendapatan iaitu dengan berniaga.

Saya cukup bersyukur kerana zaman sekarang surirumah sentiasa diberi pilihan untuk berada di rumah dan menjalankan perniagaan hanya dari rumah sahaja. Tak percaya? Sudah hampir 3 tahun saya beroperasi dari rumah dan menjual melalui online sahaja. Kebanyakan ejen bukan dari kawasan kediaman saya malah merata tempat di Malaysia. Jadi, bagi yang berminat boleh daftar dan hubungi saya melalui :

E-mel : zailamoamad@gmail.com
WA : 012-970 6828
Facebook : Zaila Mohamad


Alhamdulillah tahun ini juga kita telah perkenalkan stiker baru produk yang laku keras sepanjang bulan puasa ini iaitu Sambal Kentang Sedap. Semoga ianya menjadi pemangkin semangat untuk saya berusaha lebih kuat lagi membantu surirumah di luar sana yang mahu mencari sumber pendapatan kedua untuk bekalan hari raya nanti.

Jangan lupa dapatkan sampel untuk edaran di pejabat mahupun kejiranan anda ya :)

Sehingga bertemu lagi dan nantikan lebih banyak lagi produk yang akan masuk. Insya Allah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...