Sunday, May 24, 2015

Kelas Asas Blog Fanpage & Beriklan Di Instagram Di Shah Alam

Teks : Zaila Mohamad
Imej : Koleksi peribadi

Assalamualaikum,

Alhamdulillah, berakhir sudah kelas asas blog fanpage & Instagram secara offline pada hari ini. Sebenarnya ini adalah kali kedua kelas ini dibuat di lokasi Seksyen 16 (Alam Avenue) Shah Alam. Kali pertama pada 28 April 2015 yang lepas dan seterusnya pada hari ini pula. Terima kasih di atas kepercayaan yang diberikan oleh pengasas Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR) iaitu Puan Masayu Ahmad dan tak dilupakan juga kepada guru online Puan Aishah Hussein dan barisan jemaah ABDR yang banyak membantu mempromosikan kelas ini. Memang terasa mudahnya apabila kita bekerja secara berjemaah berbanding melakukannya secara seorang diri.

Saya juga ingin mengucapkan tahniah kepada semua pelajar yang sanggup meluangkan masa pada hari cuti di hujung minggu demi untuk menimba ilmu. Semoga apa yang telah diajar dapat dimanfaatkan dan memberikan pulangan kepada semua. Lambat atau cepat terpulang kepada usaha masing-masing. Saya dan jemaah guru online di ABDR hanya boleh menunjukkan jalan dan selebihnya adalah bergantung kepada usaha kalian.

Kelas kedua kali ini ada beberapa pelajar yang sudah medaftar tapi tidak dapat menghadirkan diri. Tak mengapalah, kita akan cadangkan supaya sertai kelas yang seterusnya atau pilih sahaja kelas online. Di dalam ABDR jangan risau, bimbingan secara berterusan melalui online dan offline dari guru online dan yang penting adalah ukhuwah yang terjalin walaupun masing-masing tidak pernah bersua muka. Kalau kelas offline ni boleh lah melihat wajah saya yang ayu dan tembam ni (gurau sahaja). Risau juga pelajar tanya soalan-soalan yang susah tapi alhamdulillah kelas berjalan dengan lancar dan beberapa tugasan berjaya disiapkan dalam masa 4 jam bersiaran dari bilik seminar di sini.


Sebenarnya kelas ini dijalankan bersama-sama dengan guru online Puan Aishah Hussein juga, jadi rasanya tiada pelajar yang terabai kerana sebolehnya memang kami akan bantu pelajar-pelajar menyiapkan segala tugasan yang diberikan. Sekiranya belum siap, pelajar juga masih boleh terus sambung melalui online dan bertanyakan lagi soalan walau selepas waktu kelas.



Terima kasih kepada semua yang memberikan kepercayaan untuk menjayakan kelas ini. Semoga hasil dari menyertai kelas ini dapat melahirkan ramai lagi surirumah yang mampu bekerja hanya dari rumah sahaja. Sebenarnya kelas ini boleh dijadikan sebagai asas atau platform untuk mereka membina jaringan (networking) yang kukuh melalui jaringan ABDR dan seterusnya mampu menjana pendapatan dari rumah sahaja. Insya Allah.

Bagi mereka yang berminat untuk menyertai kelas ini, insya Allah kelas seterusnya akan dijalankan pada bulan Jun pula dan sebarang maklumat akan dimasukkan di dalam blog ini juga atau kalian boleh berhubung terus dengan saya melalui :

E-mel : zailamohamad@yahoo.com
Sms / WA : 012-970 6828
Facebook : Zaila Mohamad

Sehingga bertemu kembali dan salam kejayaan buat semua.

1 comment:

  1. Assalamua'alikum Puan Zaila,

    Terima kasih atas ilmu yang diberikan.Mohon Puan Zaila lawati blog akak juga ya..puansitizubaidahibrahim.blogspot.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...